Mette Nadja Hansen - voc. (DNK)
Christian von der Goltz - p. (D)
Olaf Casimir - b. (D)
Heinrich Koebberling - dr. (D)

The Zig Zag is proud to announce a brand new and fresh Sunday concert series that showcases a community of jazz artists responsible for bringing about an explosion of energy and life into the Berlin jazz scene. The series will feature some of the most in demand, highly skilled and exciting young jazz talents in the scene today. Going against the trend of complexity, abstraction and the “academization” of the arts, these young masters have taken the jazz scene by surprise by packing in the clubs and bringing back to life a love and passion for hard swinging music. Performances are completely acoustic with little to no amplification. Subtle interaction, melodic focus and soulful virtuosity is at play here. If you’re interested in listening to some of the finest swinging sounds of jazz this is not an event to miss out on.


Jazz vocalist Billie Holiday was born in 1915 in Philadelphia. Considered one of the best jazz vocalists of all time, Holiday had a thriving career as a jazz singer for many years before she lost her battle with substance abuse. Also known as Lady Day, her autobiography was made into the 1972 film Lady Sings the Blues. In 2000, Billie Holiday was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

Mette Nadja Hansen was born in Hvidovre, a bit outside of Copenhagen, Denmark, in 1987. She developed her passion for singing in a very early age and was discovered and recruited for the Danish National Radio’s Girls Choir in the age of 10. In 2008 she was introduced to jazz by legendary Danish trumpet player and educator Thomas Fryland and preeminent Danish vocalist Veronica Mortensen at a preparatory course for the Rhythmic Music Conservatory in Denmark. Her mentors encouraged her to apply for the jazz program at Skurups Folkshögskola in south of Sweden and in 2010 she was accepted. After the 2 years jazz program her eager to learn more and discover music from all corners of the world brought her to Berlin where she is currently studying with Greg Cohen, Tino Derado, Kurt Rosenwinkel, Judy Niemack among others at the Jazz Institut Berlin.

Olaf Casimir, geboren 1969, begann mit 11 Jahren, Kontrabass zu spielen. Er brach mit 16 die Schule ab und arbeitet seitdem als Musiker. Nach einem Aufenthalt von 1989 bis 90 in New York City, kehrte er nach Deutschland zurück und spielte mit verschiedenen Jazzformationen. In seiner Laufbahn spielte er bisher den Bass auf mehr als 100 Alben verschiedener Genres ein.

Heinrich Köbberling studierte Schlagzeug an der Hochschule für Musik und Theater Hamburg und der New School in New York. Er war Professor für Schlagzeug in Leipzig und ist jetzt Professor am Jazz Institut Berlin. Köbberling arbeitete mit Musikern wie Gunter Hampel, Richie Beirach, Ernie Watts, Benny Bailey, Ben Monder, Attila Zoller, Anat Fort, Jan Delay und Alexander von Schlippenbach zusammen.

Christian von der Goltz erhielt mit sechs Jahren den ersten Klavierunterricht und hat sich als Jugendlicher die ersten Jazzkenntnisse nach den Platten seiner älteren Brüder autodidaktisch beigebracht. Er brach die Schule ab, machte eine halbe Tischlerlehre, studierte Malerei, bis er schließlich Jazzmusiker wurde und ist seither ein gefragter Begleiter und Bandleader. Hat mit so gut wie allen Musikern Berlins gespielt.

Location:
Zig Zag Jazz Club GmbH
Hauptstr. 89, 12159 Berlin


Beginn 21:00 Uhr( Einlass 20:00 Uhr) 
Eintritt frei – Beitrag erwünscht

Sitzplatzreservierung

We would like to inform you that unfortunately we can only offer some of our tapas this week. Our "Billie Holiday Bar Food Mix" (consisting of chips, nuts, tomatoes & mozzarella and olives with fresh bread) as well as our "Oscar Peterson Olive Duo" (2 bowls of olives with fresh bread) will continue to be available this week!

Wir möchten Sie darauf hinweisen, dass wir diese Woche leider nur einen Teil unserer Tapas anbieten können. Unseren "Billie Holiday Bar Food Mix" (bestehend aus Chips, Nüssen, Tomaten & Mozarella und Oliven mit frischem Brot) sowie unser "Oscar Peterson Olive Duo" (2 Schalen Oliven mit frischem Brot) werden wir Ihnen in dieser Woche weiterhin zur Verfügung stellen!


ENTRANCE FEES
One of the reasons that makes the zig zag jazz club so unique is that it is the first and only jazz club in the world that manages to finance world class events through a crowd funding concept. How do we do it? Its quite simple… during the break of the concert we make an announcement regarding the collection for the evening. For most concerts (excluding the jam session) we inform our customers that a fee of around 15€ per person will allow us to fairly compensate the musicians. Some people give more and some give less… and that´s ok… we ´ve already successfully promoted hundreds of concerts like this!!!

EINTRITT
Einer der Gründe, die den Zig Zag Jazzclub so einzigartig machen, ist, dass er der erste und einzige Jazzclub der Welt ist, dem es gelingt nur durch freiwilligem Eintritt/Crowdfunding Events von Weltklasse zu finanzieren. Und wie machen wir das? Ganz einfach. Während der Konzertpause geben wir bekannt, dass wir Geld einsammeln werden. Bei den meisten Konzerten (außer Jam Sessions) informieren wir unsere Kunden, dass ein Beitrag von ungefähr 15 Euro es uns erlaubt die Musiker gerecht zu bezahlen. Manche geben dabei mehr und andere weniger... und das ist auch in Ordnung. Wir haben auf diese Weise schon Hunderte Konzerte organisiert.