Fuasi Abdul-Khaliq (USA) - ten sax, flute, perc

Kelvin Sholar (USA) - piano and keys

Charles Sammons (USA) - bass

Eric Vaughn (USA)- drums

IMPORTANT! Please note that seats are distributed on a FIRST-COME, FIRST SERVED basis regardless of the reservation time selected. If you have a particular preference with regards to seating please choose an early time slot. Make sure to select the correct day and time in the widget below. We look forward to welcoming you at the Zig Zag Jazz Club!

Beginn: 21:00 Uhr (Einlass ab 20:00 Uhr)
Artist Support Fee: 20€

 

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Fuasi & Ensemble setzt sich aus einigen der etabliertesten und angesehensten Jazzmusiker Deutschlands zusammen. Das Quartett bringt den authentischen afroamerikanischen Jazz-Sound zu einem Publikum, das die Gelegenheit hat, die kraftvollen Ursprünge des Jazz zu erleben, ein Genre, das in der afroamerikanischen Kultur verwurzelt und entwickelt wurde. Das Quartett wird sowohl Eigenkompositionen als auch Stücke von Wes Montgomery, Jazz Crusaders, Billy Harper, Bobby Hutcherson und anderen aufführen.

Fuasi Abdul-Khaliq ist seit 1972 professionell als Musiker tätig. Nach seinem College-Abschluss absolvierte er ein Postgraduiertenstudium bei dem verstorbenen großen afro-amerikanischen Pianisten Horace Tapscott und der UGMAA (Union of God's Musicians and Artist Ascension) in Los Angeles, Kalifornien. Dies führte zu einer lebenslangen Zusammenarbeit mit Tapscotts Pan-African People's Arkestra (PAPA), in der er als Assistenzdirigent, Arrangeur, Komponist und Texter tätig war, um seine Aufgaben am Saxophon, der Klarinette und der Flöte zu begleiten. 1991 kam Fuasi nach Berlin, wo er sich einen Namen in der Jazzszene der Stadt machte. In den letzten 23 Jahren tourte Fuasi durch Europa, Asien, Afrika und Mittelamerika, er leitete seine eigenen Ensembles wie Fuasi & Ensemble, The Ebony Big Band Experience, The Horace Tapscott Memorial Ensemble und die Afro Cubano Latin Jazz Connection. https://www.fuasi.com

Kelvin Lamar Sholar ist ein afroamerikanischer Pianist, Komponist, Arrangeur und Pädagoge. Im Laufe seiner Karriere hat sich Sholar in seiner Kompositions- und Aufführungstechnik vor allem auf Einflüsse aus Jazz, Klassik, Afro und Elektro gestützt. Kelvin wurde als "moderner Leonardo Da Vinci" bezeichnet (2013 Deutschland Radio Kultur/ Ilke Butzmann-Lorenzon). Derzeit ist er Professor für Jazzklavier und leitet zwei Ensembles an der Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar. Sholar wurde vom amerikanischen Kultregisseur Spike Lee interviewt und gefilmt, und er ist mit vielen der größten Künstler der Welt aufgetreten, hat mit ihnen zusammengearbeitet und Aufnahmen gemacht - von der Klavierimprovisation mit dem New York City Ballet über Aufnahmen auf Fender Rhodes, Orgel und Synthesizer mit QTip bis hin zum Arrangieren und Dirigieren eines Live-Orchesters mit Carl Craig's Innerzone und zum Live-Singen mit Stevie Wonder.

Charles Sammons ist ein amerikanischer Instrumentalist, Komponist und Dozent, der für seine innovativen Techniken und Ansätze weltweit bekannt ist. Er ist auf dem Kontrabass, dem E-Bass und dem Cello gleichermaßen zu Hause. Sammons überschreitet die Grenzen des Idioms und der Instrumente und bleibt dabei fest in der Tradition verankert. Als vollendeter Kollaborateur hat Sammons an Dutzenden von Aufnahmen mitgewirkt, von Jazz über Electronica bis hin zu Rock und Pop.

Eric Vaughn ist ein modernes musikalisches Phänomen aus Savannah, GA, USA. Seine frühe musikalische Förderung erhielt er durch den musikalischen Verbündeten seines Vaters, Teddy Adams, den renommierten Jazz-Bassisten Ben Tucker, den Meisterpianisten Joe Jones und Johnny O`Neal. Nach seinem Umzug nach Atlanta im Jahr 1990 schuf Vaughn den Sound und die Marke des "Naked Jazz", die er kürzlich in Europa wieder eingeführt hat.ur war Sammons auf Dutzenden von Aufnahmen von Jazz über Electronica und Rock bis Pop zu hören.


Fuasi & Ensemble is comprised of some of the most established and respected jazz musicians based in Germany. The quartet brings the authentic African American jazz sound to audiences who have the opportunity to experience the powerful origins of jazz, a genre rooted and developed in African American culture. The quartet will perform original compositions as well as compositions by Wes Montgomery, Jazz Crusaders, Billy Harper, Bobby Hutcherson and others.

Fuasi Abdul-Khaliq has been performing professionally since 1972. After graduating from college, he did his post­graduate studies with the late great African-American pianist, Horace Tapscott and UGMAA (Union of God's Musicians and Artist Ascension) in Los Angeles, California. This led to a lifetime relationship with Tapscott's Pan-African People's Arkestra (PAPA), during which time he served as assistant conductor, arranger, composer, copyist to accompany his duties on saxophone, clarinet and flute. In 1991, Fuasi came to Berlin, where he became a name in the city's jazz scene. For the last 23 years, Fuasi has toured Europe, Asia, Africa and Central America, he has led his own ensembles such as Fuasi & Ensemble, The Ebony Big Band Experience, The Horace Tapscott Memorial Ensemble and the Afro Cubano Latin Jazz Connection.

Kelvin Lamar Sholar is a Black American pianist, composer, arranger, and educator. Over the course of his career, Sholar’s compositional and performance technique has primarily drawn on jazz, classical, afro and electro influences. Kelvin has been dubbed a “modern-day Leonardo Da Vinci” (2013 Deutschland Radio Kultur/ Ilke Butzmann-Lorenzon). He is currently a professor for Jazz piano and leads two ensembles at Hochschule für Music Franz Liszt Weimar. Sholar  has been interviewed and filmed by iconic American director Spike Lee, and he has performed, collaborated and recorded with many of the greatest artists in the world—from improvising on the piano with the New York City Ballet, to recording on Fender Rhodes, organ and synth with QTip, from arranging and conducting a live orchestra with Carl Craig's Innerzone to singing live with Stevie Wonder.

Charles Sammons is an American instrumentalist, composer, and instructor world renowned for his innovative techniques and approach. Equally at home behind the double bass, electric bass, and cello, Sammons pushes the outer boundaries of the idiom and the instruments while retaining firm footing in tradition. A consummate collaborator, Sammons has been featured on dozens of recordings from jazz through electronica, rock through pop.

Eric Vaughn is a modern musical product of Savannah, GA, USA. His early musical mentoring came from his father’s musical ally Teddy Adams, renown jazz bassist Ben Tucker, master pianist Joe Jones and Johnny O`Neal. After moving to Atlanta in 1990, Vaughn created the sound and brand of “Naked Jazz”, which he has most recently re-introduced in Europe.



Beginn: 21:00 Uhr (Einlass ab 20:00 Uhr)
Artist Support Fee: 20€

Location:
Zig Zag Jazz Club
Hauptstr. 89, 12159 Berlin