Joey Calderazzo - piano

Orlando Fleming - bass

Donald Edwards - drums

Special Guest: Miguel Zenon - sax

IMPORTANT! Please note that we have only standing spots available at the moment. To reserve these spots, please select the 9pm time slot in our reservation system. We look forward to welcoming you at the Zig Zag Jazz Club!

1 .erste Veranstaltung Beginn: 19:00 Uhr (Einlass ab 18:00Uhr)

2. zweite Veranstaltung Beginn: 21:00 Uhr (Einlass ab 20:30 Uhr)


Artist Support Fee: 30€

 

(for English please scroll down)

Endlich ist es soweit! Zum ersten Mal können wir stolz verkünden Pianomagier Joey Calderazzo in unserem Club begrüßen zu dürfen. Er zählt ohne Zweifel zu den wichtigsten und faszinierendsten Pianisten der Gegenwart, der mit den ganz Großen gespielt hat und regelmäßig für ausverkaufte Häuser sorgt. Joey besucht uns nicht nur mit seinem beeindruckend eingespielten Trio, sondern hat als Feature Saxophonvisionär Miguel Zenon eingeladen. Es verspricht ein denkwürdiger Abend zu würden, reservieren Sie schnell ihre Tickets!

Joey Calderazzo ist einer der besten und geschätztesten Pianisten der Gegenwart. Ihm ist in seiner Karriere das seltene Kunststück gelungen eine einzigartige Entwicklung zu durchlaufen: Vom Wunderkind zum ausgebuchten Sessionmusiker zur absoluten Elite der Jazzwelt. Mit 8 Jahren begann Calderazzo mit dem klassischen Klavierspiel, im Alter von 14 Jahren nahm er die ersten Jazzklavierstunden. Nicht lang darauf spielte er auf ersten Jamsessions und machte sich rasant einen Namen. Ende der 80er entdeckte Saxophonsuperstar Michael Brecker den jungen Pianisten und holte ihn in seine Band. Brecker produzierte auch Calderazzos erstes Album, welches 1990 auf Blue Note Records erschien. Von da an nahm eine bemerkenswerte Karriere ihren Lauf, in der der virtuose Pianist sich in die höchsten Sphären der Jazzwelt spielte. Er arbeitete mit Pat Metheny, Kurt Elling, John Pattitucci, Jack DeJohnette, Peter Erskine, Jerry Bergonzi, Adam Nussbaum zusammen; diese Liste ließe sich noch lange fortführen. Seit 1998 ist er außerdem festes Mitglied im Quartett des Saxophonvisionärs Branford Marsalis, mit der er mehrfach für den Grammy nominiert wurde.

Der mehrfach für einen Grammy nominierte, Guggenheim- und MacArthur-Stipendiat Miguel Zenón gehört zu einer ausgewählten Gruppe von Musikern, die die oft widersprüchlichen Pole Innovation und Tradition meisterhaft ausbalanciert und miteinander verbunden haben. Er gilt als einer der bahnbrechendsten und einflussreichsten Saxophonisten und Komponisten seiner Generation. Darüber hinaus hat er eine einzigartige Stimme als Konzeptualist entwickelt, der sich auf die Perfektionierung einer feinen Mischung aus Jazz und seinen zahlreichen musikalischen Einflüssen konzentriert.
Zenón, der in San Juan, Puerto Rico, geboren und aufgewachsen ist, hat fünfzehn Tonträger als Leader veröffentlicht, darunter sein neuestes Album Música De Las Américas und die Grammy-nominierten Alben El Arte Del Bolero (2021), Sonero: The Music of Ismael Rivera (2019) und Yo Soy La Tradición (2018). Als Sideman hat er mit Koryphäen wie The SFJAZZ Collective, Charlie Haden, Fred Hersch, Kenny Werner, David Sánchez, Danilo Perez, The Village Vanguard Orchestra, Kurt Elling, Guillermo Klein & Los Guachos, The Jeff Ballard Trio, Antonio Sanchez, Brian Lynch, Joey Calderazzo, Steve Coleman, Ray Barreto, Andy Montañez, Jerry Gonzalez & The Fort Apache Band, The Mingus Big Band und Bobby Hutcherson gearbeitet.

Orlando le Fleming gehört zu den besten und versiertesten Bassisten des zeitgenössischen Jazz. Seine virtuose Technik, seine grenzenlose Kreativität und sein kraftvoller Beat sind die Eigenschaften eines Musikers, der sich in aller Bescheidenheit einen Platz in der obersten Schicht der amerikanischen improvisierten Musik erobert hat. Ursprünglich aus dem Vereinigten Königreich stammend, schien Orlando für eine sportliche Karriere bestimmt zu sein und war kurzzeitig professioneller Kricketspieler, bis er einen Platz an der Londoner Royal Academy of Music erhielt und seine lebenslange Leidenschaft für die Musik die Oberhand gewann. Der Umzug von Le Fleming nach New York City im Jahr 2003 kam zur rechten Zeit. Kurz nach seiner Ankunft in den USA schloss sich Orlando der Band von Jane Monheit an und teilte sich den Bass auf ihrem 2004 erschienenen Album Taking a Chance on Love mit Ron Carter und Christian McBride; im Jahr darauf nahm er mit der Jazzlegende Jimmy Cobb auf dessen Marsalis Music Honors Album auf. In den darauffolgenden Jahren haben sich so unterschiedliche Musiker wie Branford Marsalis, Kurt Rosenwinkel, Bill Charlap, Billy Cobham, Seamus Blake, Jeff "Tain" Watts und David Sanchez auf Le Flemings festen Beat und seinen eloquenten Kontrapunkt verlassen, um ihre Rhythmusgruppen voranzutreiben.

Donald Edwards ist ein US-amerikanischer Schlagzeuger und Komponist. Seit seinem 22. Lebensjahr ist Edwards als professioneller Musiker tätig und erlangte rasch in der Szene von New Orleans und später in New York eine beachtliche Reputation. Edwards ist ein äußerst vielseitiger Schlagzeuger, der viele Stile von Jazz über Funk, Pop, RnB und Gospel bedienen kann und für seine Arbeit mehrfach ausgezeichnet wurde. Er spielte Alben für das berüchtigte Label Criss Cross Records als Leader ein und arbeitete mit den Top-Notch-Spielern der Szene wie Freddie Hubbard, Tom Harrell, Orrin Evans, Ralph Bowen, Wynton Marsalis, David Kikoski, Dave Holland, Russell Malone, Seamus Blake und vielen mehr.


Finally the time has come! For the first time we are proud to welcome pianomagician Joey Calderazzo to our club. He is without a doubt one of the most important and fascinating pianists of our time, who has played with the greats and regularly ensures sold-out houses. Joey not only visits us with his impressively recorded trio, but has invited saxophone visionary Miguel Zenon as a feature. It promises to be a memorable evening, reserve your tickets quickly!

Joey Calderazzo is one of the best and most appreciated pianists of today. He has achieved the rare feat of going through a unique development in his career: From child prodigy to booked-out session musician to the absolute elite of the jazz world. Calderazzo began playing classical piano at the age of 8 and took his first jazz piano lessons at the age of 14. Not long after, he played at his first jam sessions and rapidly made a name for himself. At the end of the 80s, saxophone superstar Michael Brecker discovered the young pianist and brought him into his band. Brecker also produced Calderazzo's first album, which was released on Blue Note Records in 1990. From then on, a remarkable career took its course, in which the virtuoso pianist played his way into the highest spheres of the jazz world. He has worked with Pat Metheny, Kurt Elling, John Pattitucci, Jack DeJohnette, Peter Erskine, Jerry Bergonzi, Adam Nussbaum; the list goes on and on. Since 1998 he has also been a permanent member of the quartet of saxophone visionary Branford Marsalis, with whom he has received several Grammy nominations.

Multiple Grammy Nominee and Guggenheim and MacArthur Fellow Miguel Zenón represents a select group of musicians who have masterfully balanced and blended the often- contradictory poles of innovation and tradition. Widely considered as one of the most groundbreaking and influential saxophonists and composers of his generation, he has also developed a unique voice as a conceptualist, concentrating his efforts on perfecting a fine mix between Jazz and his many musical influences.
Born and raised in San Juan, Puerto Rico, Zenón has released fifteen recordings as a leader, including his latest, Música De Las Américas and the Grammy Nominated El Arte Del Bolero (2021), Sonero: The Music of Ismael Rivera (2019) and Yo Soy La Tradición (2018). As a sideman he has worked with luminaries such as The SFJAZZ Collective, Charlie Haden, Fred Hersch, Kenny Werner, David Sánchez, Danilo Perez, The Village Vanguard Orchestra, Kurt Elling, Guillermo Klein & Los Guachos, The Jeff Ballard Trio, Antonio Sanchez, Brian Lynch, Joey Calderazzo, Steve Coleman, Ray Barreto, Andy Montañez, Jerry Gonzalez & The Fort Apache Band, The Mingus Big Band and Bobby Hutcherson.

Orlando le Fleming is one of the finest and most accomplished bassists in contemporary jazz. His virtuosic technique, boundless creativity and powerful beat are the hallmarks of a musician who has humbly earned a place in the upper echelon of American improvised music. Originally from the United Kingdom, Orlando seemed destined for a career in sports and was briefly a professional cricketer until he earned a place at London's Royal Academy of Music and his lifelong passion for music took over. Le Fleming's move to New York City in 2003 was timely. Shortly after arriving in the U.S., Orlando joined Jane Monheit's band and shared bass on her 2004 album Taking a Chance on Love with Ron Carter and Christian McBride; the following year, he recorded with jazz legend Jimmy Cobb on his Marsalis Music Honors album. In the ensuing years, musicians as diverse as Branford Marsalis, Kurt Rosenwinkel, Bill Charlap, Billy Cobham, Seamus Blake, Jeff "Tain" Watts, and David Sanchez have relied on Le Fleming's steady beat and eloquent counterpoint to propel their rhythm sections.

Donald Edwards is an American drummer and composer. A professional musician since the age of 22, Edwards quickly gained a considerable reputation on the scene in New Orleans and later in New York. Edwards is an extremely versatile drummer, able to handle many styles from jazz to funk, pop, RnB and gospel, and has won several awards for his work. He recorded albums for the infamous Criss Cross Records label as a leader and worked with the top notch players on the scene such as Freddie Hubbard, Tom Harrell, Orrin Evans, Ralph Bowen, Wynton Marsalis, David Kikoski, Dave Holland, Russell Malone, Seamus Blake and many more.


1 .erste Veranstaltung Beginn: 19:00 Uhr (Einlass ab 18:00Uhr)

2. zweite Veranstaltung Beginn: 21:00 Uhr (Einlass ab 20:30 Uhr)


Artist Support Fee: 30€
Location:
Zig Zag Jazz Club
Hauptstr. 89, 12159 Berlin